El 22 de setembre el vaixell de la ONG japonesa Peace Boat ha iniciat al Port de Barcelona el seu viatge per Europa amb destinació Nova York amb 7 joves ambaixadors que lideren el "I Programa sobre els Oceans i el Canvi Climàtic". Aquests 7 joves procedents de les illes del Pacífic, Índic i Carib són activistes ambientals als seus països i testimonis directes dels efectes del canvi climàtic a les seves illes. Un total de 127 assistents, entre alumnat i professorat de 10 Instituts del Programa Escoles Verdes i de la Xarxa Escoles+Sostenibles han participat en aquesta trobada d'intercanvi d'experiències al vaixell. El conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, en Josep Rull, també va voler ser present en aquesta trobada i donar suport a aquesta iniciativa.